جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۰ اسفند ۲۴, چهارشنبه

انتصاب مرتضوی به پست جدید کمال بی عنایتی مسئولین اجرایی است






خبر قطعی شدن انتصاب سعید مرتضوی ( یکی از آمران جنایات کهریزک) به ریاست سازمان تامین اجتماعی در حالی منتشر شده است، که خانواده های قربانیان کهریزک هنوز در انتظار رسیدگی به شکایتشان از آمران جنایات کهریزک و محاکمه آنها در دادگاه علنی هستند.

   علی کامرانی پدر شهید محمد کامرانی یکی از قربانیان بازداشتگاه کهریزک در این خصوص به "جرس" می گوید: " من هم این خبر را شنیدم و از مسئولین اجرایی کشور انتقاد کردم. واقعا برای مسئولین متاسفم. کسی را که این همه بر او اتهام است صاحب مدال می کنند. واقعا جای تاسف است که از این وزارت خانه به آن وزارت خانه، از این اداره به آن اداره می رود، این واقعا کمال کم لطفی و بی عنایتی مسئولین اجرایی است. حداقل بگذارند نتیجه مشخص شود بعد به او پست و مقام دهند."

بر اساس شواهد و مستندات و گزارش کمیته ویژه مجلس سعید مرتضوی، حداد دهنوی و حیدری فر به عنوان آمران جنایات کهریزک شناخته شدند که در مرداد ماه سال گذشته و با دستور دادگاه انتظامی قضات از سمت های خود تعلیق و مصونیت قضایی آنها نیز لغو شد. این در حالی است که چندی پیش غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه خبر از منع تعقیب سعید مرتضوی در پرونده کهریزک داده بود.
سوله یا بازداشتگاه کهریزک نام بازداشتگاهی است که پس از اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 88، بسیاری از معترضان به آنجا انتقال داده شدند و به شدت تحت شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفتند و گزارش ها از تجاوز به برخی زندانیان این بازداشتگاه نیز حکایت دارد. در پی این ضرب و شتم و شکنجه ها بیش از چهارده نفر جان خود را از دست دادند.

در مرداد همان سال پس از مرگ محسن روح‌الامینی، فرزند یکی از مقامات حکومتی، علی خامنه‌ای دستور بستن کهریزک را به دلیل نداشتن استانداردهای مناسب جهت نگهداری زندانیان داد و در دیداری با خانواده های قربانیان کهریزک وعده پیگیری به شکایات آنها را داد.

اما پس از این وعده بود که سعید مرتضوی علت جان باختن قربانیان کهریزک را بیماری مننژیت اعلام کرد و از مسئولین بازداشتگاه و بهداری خواست اعلام کنند قربانیان بر اثر ابتلا به این بیماری در گذشته اند...

در همان زمان مهدی کروبی یکی از رهبران جنبش سبز که اینک در حصر غیرقانونی است، پیگیر این قضیه شد و پس از نوشتن نامه ای در ارتباط با شکنجه بازداشت شدگان پس از انتخابات به هاشمی رفسنجانی، با ارائه مستنداتی نظیر، نظرات پزشکان و اسناد گواهی پزشکی قانونی از بازداشت شدگان آسیب دیده، خواستار تشکیل کمیته ای ویژه جهت رسیدگی به تخلفات صورت گرفته پس از انتخابات در زندانهای ایران به ویژه بازداشتگاه کهریزک شد.

امیر جوادی فر، محمد کامرانی، محسن روح الامینی، رامین آقازاده قهرمانی و احمد نجاتی کارگر از جمله قربانیان بازداشتگاه کهریزک هستند که به دلیل شکنجه های جسمی به شهادت رسیدند.

پدر محمد کامرانی به سختی از آن روزها که خبر شهادت فرزندش را شنیده است یاد می کند و تصریح می کند: "ما اصلا اطلاع نداشتیم که محمد در بازداشتگاه کهریزک است و به هر جایی مراجعه می کردیم می گفتند ایشان هیجده سالش نشده و بزودی آزاد می شود. حتی این عزیز از دست رفته ام در انتخابات هم نتوانست شرکت کند چون چند روز از هیجده سالگی کم داشت. بعد متوجه شدیم در روز هیجده تیرماه دستگیرش کردند و چند روز بعد در نیمه شب پنج شنبه به شهادت رسید... ما همچنان پیگیر پرونده هستیم. خود من از همه بیشتر پیگیر هستم و زیرا پرونده عزیز من از عزیزان دیگر جدا و روند گذرانش جلوتر بوده و امیدوار به لطف خدا مسببان به سزای خود برسند."

پدر این شهید سبز می افزاید: "هر چه زمان بیشتر می گذرد داغ از دست دادن محمد بیشتر بر ما سنگینی می کند و درد فراق و فقدانش با گذشت نزدیک به سه سال هنوز تازه است و روز به روز تاثیر خودش را بر خانواده بیشتر می گذارد. اعضای خانواده با این فقدان و مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و با این فراق می سازند. این درد برای همسرم قطعا بدلیل اینکه در خانه است بیشتر است و یک لحظه درد از دست دادن فرزندش او را رها نمی کند. امیدوارم خداوند خودش عنایتی بفرمایید و ظالمان را از هرکس و در هر پست و مقامی که است به سزای اعمالشان برساند. و امیدوارم خداوند به تمامی آسیب دیدگان و خانواده شهدای صبر عنایت فرمایید تا با این درد و رنج و معضلات بسازند و این غم و اندوه را تحمل کنند. ما همگی توکلمان به خداست."

علی کامرانی در آستانه سومین سالی که فرزندش را ناجوانمردانه به شهادت رسانند، بیان می کند: "از محمد گفتن دشوار است نمی دانم از کدام ویژگی هایش بگوییم از مهربانی هایش، از صبوری هایش، از اعتقاداتش...او اینقدر دوست داشتنی بود که با کلمات قابل بیان نیست. محمد پیش دانشگاهی بود و در زمان دستگیری اش هم جلوی درب مدرسه اش شهید مطهری با دوستش قرار داشت و می خواستند بروند با استادشان مشاوره در خصوص کنکور پزشکی هفته آینده داشته باشند. محمد به داروسازی علاقه داشت و تلاش می کرد که در این رشته وارد دانشگاه شود اما تقدیر اینچنین بود که به آرزویش نرسد..."

گفتنی است، محمد داوری روزنامه نگار و سردبیر سایت سحام نیوز و مهدی محمودیان از افشاکنندگان کشتار و شکنجه های بازداشتگاه کهریزک بودند که پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم ایران دستگیر و هم اکنون در شرایط غیرقانونی در زندان بسر می برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر