جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ مرداد ۱۶, دوشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت احمد قابل در بیمارستان



احمد قابل، نواندیش دینی که در پی وخامت مجدد حالش به بیمارستان منتقل شده بود، روز گذشته پس از عمل جراحی به بخش انتقال یافت.مرضیه پاسدار، همسر احمد قابل در خصوص آخرین وضعیت وی به «جرس» می گوید: "آقای قابل بعد از ترخیص از بیمارستان، بدنشان نسبت به داروها واکنش شدید نشان داد و بدنشان متورم و ملتهب شد. وضعیت نگران کننده ای بود که به شکر خدا با انتقال به بیمارستان برطرف شد. سال گذشته هم که عمل جراحی مغز داشتند قسمتهایی از پوست بخاطر عمل جراحی جوش نخورده و ترمیم نشده بود که مجددا عمل کوچکی انجام دادند و پوست را ترمیم کردند. در بخش آی سی یو و تحت مراقبت ویژه قرار داشتند تا اینکه دیروز به بخش منتقل شدند. الان باید صبر کنیم تا نتیجه این عمل مشخص شود."

این پژوهشگر نواندیش دینی سال گذشته پس از تشخیص تومور مغزی از زندان به بیمارستان منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفت. اوایل تیرماه سال جاری بار دیگر برای در آوردن ترکش دوران دفاع مقدس تحت عمل دیگری قرار گرفت. بعد از عمل دشوار جراحی سوم مرداد از بیمارستان ترخیص شد تا دوران نقاهت خود را سپری کند. اما مجددا وضعیت جسمانی وی رو به وخامت گذاشت و مجددا به بیمارستان منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

مرضیه پاسدار پیش از این در خصوص دلایل مشکلات جسمانی آقای قابل گفته بود که مشکلات جسمانی آقای قابل بعد از حبس او در زمان فوت آیت الله منتظری شروع شده است.

شایان ذکر است، این نواندیش دینی درآذر ماه ۸۸ در حالیکه که بعد از فوت آیت الله منتظری برای مراسم تشییع او از مشهد به قم سفر می‌کرد، بازداشت شد. اولین جلسه دادگاه قابل، در حالیکه او را با پابند و دستبند به جلسه دادگاه آورده بودند، در اردیبهشت ۸۹ برگزار شد و پس از تحمل حدود ۱۷۰ روز زندان، با قرار وثیقه آزاد شد.

وی برای دومین بار در شهریور ۸۹ و در پی اظهار نظر در مورد اعدام های خودسرانه ، دسته جمعی و پنهانی در زندان وکیل آباد مشهد، بازداشت شد. از دیگر موارد اتهامی احمد قابل، سخنرانی های وی در مشهد، نجف آباد و فریمان و همچنین مصاحبه های ایشان با رسانه های خبری و انتقاد از سیاست های نظام را می توان نام برد. آقای قابل در دیماه سال ۸۹ مجددا از زندان وکیل آباد آزاد شد اما با تایید حکم زندانش برای بار سوم به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد.

همسر احمد قابل در ادامه از مردم و همه دوستان خواست تا برای سلامتی آقای قابل دعا کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر