جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ شهریور ۱۳, دوشنبه

در ششمین روز از اعتصاب غذا، سحرخیز از خوردن دارو امتناع کرد

http://irangreenvoice.com/sites/default/files/imagecache/Index_page_200x133/saharkhiz_isa03.jpg


پس از 6 روز از انتقال به بند 209 زندان اوین که با اعتصا‌ب ‌غذای عیسی سحرخیز همراه  بود، وی در اعتراض به شرایط غیرقانونی پرونده قضایی‌اش از خوردن داروهای خود نیز امتناع کرد.
به گزارش ندای سبز آزادی، نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت برمطبوعات در دوره اصلاحات پیشتر اعلام کرده بود در صورت طی نشدن روند قانونی پرونده‌اش دست به اعتصاب‌غذا می‌زند عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات ایران تاکید کرده بود که اگر تغییری در شیوه برخورد اقتدارگرایان حاصل نشود، پس از چند روز از مصرف داروهایش نیز صرفنظر خواهد کرد.
پرونده پزشکی مدیرمسئول نشریه ی توقیف شده ی آفتاب، در دوران "حصربیمارستانی" موجود است و در آن ذکر شده که وی چندین بار به‌دلیل مشکلات کلیوی دچار "عدم‌تعادل‌جسمانی" شده است. ین حالت در زندان رجایی‌شهر نیز بر وی عارض شده بود  به‌همین دلیل بهداری زندان مسئولیت وضعیت سحرخیز را به‌عهده نگرفته و وی را به بیمارستان منتقل کرده بود.
سحرخیز در عین حال از بیماری قلبی رنج می‌برد و پزشکان اضطراب و هیجان را به‌طور اکید برای وی خطرناک ارزیابی کرده و به ملاقات‌کنندگان او در دوران حصر بیمارستانی تاکید می‌کردند که نهایت مراعات را در دیدار با وی به‌کار گیرند.
مدیرکل مطبوعات ‌داخلی دولت اصلاحات در تیرماه 88 و چند روز پس از کودتای انتخاباتی و پس از شکستن دنده‌اش دستگیر شد وتاکنون به وی مرخصی داده نشده است.
سحرخیز 59 ساله، پیش از دوران اصلاحات، مدیریت دفتر خبرگزاری جمهوری‌اسلامی در نیویورک را بر‌عهده داشت.او ازجمله صریح ترین منتقدان رهبر جمهوری اسلامی به خصوص پس از انتخابات پرسئوال و ابهام 1388 محسوب می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر