جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ آبان ۲۶, جمعه

گردهمایی بزرگداشت شهید ستار بهشتی در پاریس


 گروهی از فعالین سیاسی و مدنی مقیم شهر پاریس با برگزاری مراسمی در میدان سن میشل این شهر یاد و خاطره شهید راه ازادی ستار بهشتی را گرامی داشتد.
بنا به گزارش خبرنگار سحام؛ در این گردهمایی که به دعوت کمیته مستقل ضد سرکوب برگزار شد دهها تن از فعالین سیاسی و مدنی و اجتماعی شرکت کردند. سخنرانان در این مراسم به تشریح فضای رو به گسترش خفقان و رعب توسط حکومت در بین فعالین پرداختند.
در ادامه این مراسم، م. سحر(شاعر) اشعاری را به یاد ستار و همه آزادی خواهان ایران خواند و سپس بهمن امینی و بهیه جیلانی سخنرانی کردند.
متنی نیز به زبان فرانسه از سوی یک دختر نوجوان ایرانی خوانده شد. مصاحبه سحر السادات بهشتی نیز در این مراسم پخش گردید.
در پایان شرکت کنندگان ضمن محکوم کردن این نوع اعمال وحشیانه که منجر به شهادت ستار بهشتی شده و از این اقدامات اعلام انزجار نموده و خواستار رسیدگی مسئولین و جوابگویی به اذهان عمومی شدند.
در بخشی از این بیانیه آمده است “ما باور داریم که هیچ عزمی برای رسیدگی وجود ندارد لیکن برای آنکه توانسته باشیم راههای قانونی را طی نماییم از قوه قضائیه درخواست می نماییم تا شرایط رسیدگی به این پرونده خارج از تهدید و ارعاب خانواده شهید ستار بهشتی فراهم و امنیت آنان را تامین نماید.
همچنین از سازمانهای حقوق بشری و فعالین مستقل می خواهیم تا با پیگیری این حادثه غم انگیز راه را بر آنانکه در صدد پایمال نمودن خون شهدای راه آزادی هستند مسدود نمایند.”
ستار بهشتی، وبلاگ نویس و فعال اجتماعی بود که دو هفته پیش توسط پلیس فتا دستگیر و زیر شکنجه ماموران به شهادت رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر