جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ دی ۲۸, پنجشنبه

نسرین ستوده و بهاره هدایت به مرخصی آمدند



نسرین ستوده، حقوقدان و بهاره هدایت، فعال دانشجویی که پس از انتخابات بحث‌برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری ایران بازداشت و روانه زندان اوین شده بودند، با گذشت بیش از دو سال برای نخستین بار با سپردن وثیقه به به مرخصی آمدند.
بنا به گزارش بی بی سی فارسی؛ رضا خندان، همسر خانم ستوده در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد که این وکیل زندانی امروز پنج‌شنبه ۲۸ دی‌ماه به مدت سه روز به مرخصی آمده است.
نسرین ستوده، عضو کانون مدافعان حقوق بشر که به دفاع از نوجوانان محکوم به اعدام، زندانیان عقیدتی، فعالان حقوق بشر و کودکان قربانی اذیت و آزار شهرت دارد، در حال گذراندن شش سال دوران محکومیت در زندان اوین است.
بهاره هدایت عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت است که به خاطر فعالیتهای سیاسی اش در کل به ۱۰ سال زندان محکوم شده است
تابستان امسال گزارش شد که دادسرای تهران به رضا خندان، همسر، و مهراوه، دختر خانم ستوده، اعلام کرده بود که آنها از ایران ممنوع‌الخروج شده‌اند.
bahare hedayat-sahamnewsدر پی بی نتیجه ماندن پیگیری‌های قضایی برای مشخص شدن دلیل ممنوع‌الخروجی مهراوه، خانم ستوده از روز ۲۵ مهرماه دست به اعتصاب غذا زد و در چهل و نهمین روز اعتصاب غذایش با لغو ممنوع الخروج شدن دخترش، دست از اعتصاب غذا برداشت.
این وکیل زندانی همچنین در آذرماه امسال جایزه ساخاروف پارلمان اروپا را برای تلاش در دفاع از حقوق بشر دریافت کرد.
خانم ستوده در شب یلدا سال جاری مادرش، صفوری فخریان، را از دست داد. او توانست با حضور ماموران امنیتی در مراسم خاکسپاری مادرش حضور داشته باشد.
خانم ستوده پس از بازداشت در شهریور ۱۳۸۹، به جرم “اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر” در دادگاه تجدیدنظر به ۶ سال زندان و ۱۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد.
امید احمدیان، همسر بهاره هدایت هم در صفحه فیس بوک خود از مرخصی مشروط همسرش خبر داده است. به نوشته آقای احمدیان، خانم هدایت با سپردن وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی به مرخصی استعلاجی آمده است، مشروط بر آنکه از هر نوع مصاحبه و فعالیت سیاسی پرهیز کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر