جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ مرداد ۲۴, سه‌شنبه

از وضعیت موسوی،کروبی و رهنورد آگاه شوید



اتحاد جمهوریخواهان ایران در نامه ای سرگشاده به بان کی مون و سران کشورهای غیر متعهد شرکت کننده در اجلاس غیر متعهدها ضمن اشاره به حصر کروبی،موسوی و رهنورد و زندانی شدن بسیاری از مقامات سابق دولتی خواستار اطلاع از وضعیت آنها در طول اقامتشان در تهران شدند.
به گزارش ملی – مذهبی، رونوشت این نامه به روسای جمهور کشورهای غیر متعهدو یا دفاتر نمایندگی و سفارت خانه های این کشورها ارسال شده است.
متن کامل این نامه به شرح زیر است:
نامه سرگشاده
به دبیرکل سازمان ملل و
سران کشورهای غیر متعهد شرکت کننده در همایش تهران
از: هیات اجرائیۀ اتحاد جمهوریخواهان ایران
به: عالیجناب بانکی مون
مقام محترم ریاست جمهوری،
عالیجناب، ما از مشارکت شما در همایش سران کشور های غیر متعهد در نهم شهریور ۱۳۹۱ در تهران استقبال می کنیم. این رخداد را به مثابۀ کوششی نوید بخش در پی یافتن راهی برای حل مشکلات دنیای امروز میانگاریم.
مانیز به سهم خود مایلیم در این رخداد مشارکت ورزیم و خاطر شریف را مستحضر کنیم که جنابعالی با دولتی وارد تماس می شوید که پیوسته حقوق بشر و اصول دمکراسی را نقض می کند.
سال هاست که جمهوری اسلامی تعداد پرشماری از مخالفین سیاسی، کنشگران حقوق بشر، روزنامه نگاران، وکلای مدافع حقوقی، کنشگران حقوق زنان، و پاره ای از پیروان مذاهب (بهائی و دراویش) را سرکوب، رندانی، شکنجه و اعدام کرده است.
در پی تقلب انتخاباتی خرداد ۸۸ موج نوینی از سرکوب ها بر ضد کاندیدا های قانونی ریاست جمهوری، آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی و پشتیبانان شان آغاز شد. تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان ایران که بر ضد دزدیدن رأی شان با شعار “رأی من کو” گردآمده بودند با قساوت تمام مورد تهاجم نیروهای دولتی قرار گرفت. معترضین با شقاوتی مفرط مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. بسیاری از آنان تحت شرایط غیر انسانی دستگیر و زندانی شدند و معرض شکنجه و قتل قرار گرفتند.
اکنون سه سال از این اتفاقات گذشته است امّا هنوز صد ها نفر از شهروندان زندانی به شمول آقای موسوی و همسرشان خانم زهرا رهنورد، آقای مهدی کروبی همراه با شماری از مقامات بلند پایه در دولت رئیس جمهور پیشین آقای خاتمی در زندان نگهداشته شده اند.
عالیجناب، ما با کمال احترام از شما استدعا داریم که در دوران اقامت تان در تهران و تماس با همتایان خود در جمهوری اسلامی به سرنوشت این شهروندان بذل توجه کنید و از چند و چون وضعیت ایشان جویا شوید.
با بهترین آرزوها برای شما و برای همایش کشور های غیر متعهد.
هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۲۰ مرداد ۱۳۹۱
۱۲ اوت ۲۰۱۲
رونوشت این نامه به روسای جمهور کشورهای غیر متعهد
و یا دفاتر نمایندگی و سفارت خانه های این کشورها ارسال شده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر