جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ شهریور ۱۷, جمعه

دعا که دولتش زودتر به‌سر آید



 گزارش های دروغ و ادعاها و تحریف حقیقت های احمدی نژاد، حالا دیگر صدای نزدیکان و همراهان او را هم بلند کرده است. حتی مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری هم در برابر اعتماد به نفس غریب احمدی نژاد و تشنگی او به قدرت، موضع گرفته است. جدیدترین سخنان رییس دولت برآمده از کودتای انتخاباتی، همچنین بار دیگر رییس قوه قضاییه را نیز به واکنش وادار ساخت.
سه شنبه شب گذشته، وقتی رییس قوه مجریه جمهوری اسلامی مجددا مجال یافت تا از شبکه اول تلویزیون ضرغامی، با لبخند و طعن و گوشه و کنایه، منتقدان خود را تمسخر کند و همه ی انتقادها علیه دولت خود (حتی گزارش های مراجع رسمی جمهوری اسلامی) را کار رقبای سیاسی بخواند، بار دیگر مشخص شد که محمود احمدی نژاد، چه پدیده ی ویژه ای است. او با اعتماد به نفس منحصر به فردش، واقعیت های اقتصادی را که اغلب شهروندان ایران با پوست و استخوان لمس می کنند، نفی و تکذیب کرد. احمدی نژاد از هر آنچه در چنته داشت سود جست تا نشان دهد هیچ سوء مدیریت و بی کفایتی وجود ندارد و دولت او، بر تمام بحران ها مسلط است. وی همچنین تا توانست مشکلات را به گردن دیگران و باندهای قدرت و رقبا و عوامل خارجی انداخت.
«ممکن است چند روزی یک کالا کم شود اما ده‌ها هزار قلم کالا در بازار است.» این تنها یک ادعای او بود، بی آن که به تورم افسارگسیخته و گرانی بی مهار این روزهای ایران اشاره کند.
او بدون این که متوجه باشد، عمق بحران مالی دولت ناکارآمد و ورشکستگی دولت کودتا و آثار اقتصادی تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی را آشکار کرد: «ما گفته‌ایم که امسال و سال بعد 36 هزار میلیارد تومان اموال می‌فروشیم و با آن بودجه عمرانی تامین می‌کنیم، این کار یک افتخار برای دولت است، بانک‌ها اموال زیادی دارند که می‌توانند آنها را بفروشند و به صورت وام در اختیارفعالان اقتصادی قرار دهند. البته در عین حال باید بدانیم که برای دستگاه‌ها فروش اموال سخت است. به عنوان مثال همین صدا و سیما اموال بسیاری دارد که آقای ضرغامی می‌تواند آنها را بفروشد.»
احمدی نژاد همچنین هرجا فرصت یافت، طعنی متوجه رهبر جمهوری اسلامی کرد. به عنوان نمونه، رییس دولت برآمده از کودتای انتخاباتی که ظاهرا نسبت به آراء رسمی اعلام شده در 22خرداد 88 دچار توهم جدی است، در بخشی از مصاحبه اش گفت: «رئیس‌جمهور تنها کسی است که نماینده کل ملت است.»
او آشکارا رهبر جمهوری اسلامی را فاقد پشتوانه مردمی و رای عمومی دانست. هرچند چیزی از کیفیت انتخاب خود در سال 88 نگفت. به گزارش خبرآنلاین، او در جایی دیگر از این برنامه گفت: «باید مشخص شود هرکس مسوول چه کاری است. مثلا خزانه‌ی دولت را که نمی‌شود، از سه نقطه برنامه‌ریزی کرد.»
ادعاهای احمدی نژاد، در این مصاحبه صدای همراهان دیروز او را هم بلند کرد. به گزارش ایرنا، رییس دولت برآمده از کودتای انتخاباتی مدعی شد که «همه طرح های بزرگ کشور فعال است، طرح های سرمایه گذاری و عمرانی فعال است»؛ «امروز در سال 1391 در منطقه اول شده ایم»؛ «این دولت، پاک ترین دولت تاریخ کشور است»؛ «رشد تورم كاهشي است»؛ «سال گذشته 80 درصد پولي را كه از مردم برای هدفمندسازی یارانه ها گرفته بوديم به خود مردم داديم و 20 درصد در راستاي كمك به توليد و حمل و نقل صرف شد»؛ «خوشبختانه امروز وضعيت بازار بورس وضعيت خوبي است و بايد پولها را به آنجا ببريم»؛ «در اين دولت بخش توليد 5 برابر رشد كرده و بيشترين سرمايه گذاري و كار در بخش توليد و عمران در اين دولت بوده است»؛ و... و این همه، یاران دیروز او را هم به فغان آورد.

خدا کند زودتر دولتش بسر رسد!
به گزارش مهر، یک عضو هيات رئيسه مجلس، که ازجمله نمایندگان حامی احمدی نژاد محسوب می شود، پس از مصاحبه سه شنبه شب وی، گفت: «رئيس جمهور در اين گفتگوی تلويزيونی حاضر نشد حقايق کشور مثل گرانی و مشکلات مسکن، ارز، صنعت و کشاورزی را بپذيرد وهيچ راه حل مشخصی نيز ارائه نداد.»
محمد دهقان با انتقاد از نحوه پاسخگوئی احمدی نژاد گفت که وی «همه مشکلات دولت را به گردن ديگران انداخت. اين برای مردم قابل قبول نيست که پس از ۷ سال به جای پاسخگويی درباره مشکلات، فرافکنی شود.»
عضو هيات رئيسه مجلس که خیلی دیر متوجه دروغ گویی رییس قوه مجریه برآمده از کودتای انتخاباتی شده، همچنین افزود که «اگر اين نوع تخريب ها و ادبيات نامناسب در سال اول رياست جمهوری احمدی نژاد وجود داشت می گفتيم که بی تجربه است و کم کم اصلاح می شود ولی اين بی اخلاقی ها در سال آخر نسبت به سالهای اول بيشتر هم شده و اين ادبيات نامناسب و نامتناسب در شان رياست جمهور و مردم و نظام جمهوری اسلامی ايران نيست.»
وی همچنین با تاکید بر این نکته که «بخش عمده ای از مشکلات کنونی کشور از جمله گرانی، مشکلات ارز، تورم، مشکلات توليد از بی تدبيری دولت در مديريت اقتصادی و به جهت نپذيرفتن نظريات کارشناسان اقتصادی است»، تصریح کرد: «وقتی صحبت رئيس جمهور را شنيديم آرزو کردم اين دولت هرچه زودتر تمام شود و دولتی سر کار بيايد که صادق باشد و حقايق را کتمان نکند.»
                                 
واکنش رییس مجلس خبرگان به ادعای احمدی نژاد
اما مستقل از دروغ ها و گزارش های ناصحیح و تحریف حقیقت های احمدی نژاد، یک دیدگاه وی نیز حساسیت زا شد؛ آنجا که وی در پاسخ به مجری گفت و گوی زنده تلویزیونی با لبخند پرسش معناداری را مطرح کرد.
وی در پاسخ به مرتضی حیدری، مجری برنامه که از او پرسید «سال 84 قول دادید اسامی را که در جیبتان دارید اعلام کنید و حالا که یک سال مانده به پایان دولتتان نمی خواهید این افراد را معرفی کنید؟»، پس از آنکه گفت «من یک سری از اسامی را دادم» با لبخندی معنادار افزود: «از کجا می دانید که یک سال به آخر دولت مانده؟ دولت متعلق به ملت است.»
این سخن احمدی نژاد با واکنش سایت های اصول گرای رقیب توام شد. برخی از آنها (ازجمله بازتاب، نزدیک به محسن رضایی) در روزهای قبل خبر از عزم مشایی برای نامزدی در انتخابات آتی داده بودند. این سخن معنادار احمدی نژاد، ارزیابی و خبر آنان را به نوعی تایید می کرد و به تعبیری، پروژه ی «پوتین ـ مدودف» روسیه را با «احمدی نژاد ـ مشایی» بازسازی می کرد. شایعه و خبر مزبور تا آن حد جنجال ساز شد که «دفتر رئیس جمهور» در اطلاعیه‌ای خبر کاندیداتوری مشائی برای انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب و اعلام کرد: «در پی انتشار اخباری منسوب به جناب آقای مشایی مبنی بر اعلام کاندیداتوری ایشان برای انتخابات ریاست جمهوری ضمن تکذیب جدی خبر مذکور اشعار می‌دارد که آقای مشایی هیچگاه و در هیچ محفل خصوصی و یا عمومی در این موضوع صحبتی نکرده است.»
با وجود این، دیروز محمدرضا مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره اجلاس خبرگان، در پاسخ به سئوال خبرنگاری، به سخنان سه شنبه شب احمدی نژاد در مورد تداوم دولت اش واکنش نشان داد. وی تاکید کرد: «این فکر نباید باشد که ما نیز بعدا هستیم و یا اینکه کاندیدای ما در دوره بعدی رای خواهد آورد.»
مهدوی کنی افزود: «اگر دولت به خدمتگزاری خود ادامه دهد، مردم راضی خواهند شد و برای حضور در انتخابات دور بعد رغبت پیدا خواهند کرد در غیراین صورت رغبت مردم کم خواهد شد.»

انتقاد مجدد رییس قوه قضاییه از رییس قوه مجریه
دعوای احمدی نژاد با روسای قوای دیگر پایانی ندارد؛ و ظاهرا منتقدان و رقبای وی در حکومت، چاره ای ندارند جز تحمل وی برای ماه های مانده.
احمدی نژاد در مصاحبه ی جدیدش، دستگاه قضایی را مورد طعن و نقد مکرر قرار داد؛ ازجمله گفت که «یک سر و صدایی کردند و 5-6 ماه تاخیر افتاد و حتی بعضی واردکنندگان اصلی گذاشتند رفتند به خاطر فشارهایی که به آنها وارد شد. احضاریه‌هایی هم صادر شد و دستگاه‌هایی وارد شدند. همه‌ اینها اثر دارد. جو اقتصادی پارسال جو درستی نبود؛ آن هم به بهانه تخلفی که یک‌جا انجام شده است. ضمن این‌که به آن تخلف هم رسیدگی می‌شود که البته هنوز هم ما نفهمیده‌ایم چه شد. البته برای ما روشن است ولی بالاخره کو؟ این‌که دولت را مدام متهم کردند و جوسازی که علیه فعالان اقتصادی شد صدبرابر آن حادثه بود»
احمدی نژاد همچنین با اشاره به این نکته که « حتي در قوه قضاييه براي بنده پرونده درست كردند» تصریح کرد که «چقدر سر و صدا کردند... من نامه‌های متعددی به هیات حل اختلاف نوشته‌ام و استدلال کردم که فلان تصمیم خلاف قانون اساسی است.. اینها اختلاف به معنای درگیری نیست بلکه برای رسیدن به تفاهم و اجرای قانون است.»
وی همچنین به شکل تلویحی به انتقاد تند از سازمان بازرسی کل کشور و پورمحمدی، رییس آن پرداخت.
اظهارات احمدی نژاد اما بی پاسخ نماند؛ دیروز رییس قوه قضاییه بار دیگر اختلاف میان روسای قوا را عریان کرد. صادق لاریجانی، بدون اشاره به احمدی نژاد، در سخنانی معنادار، به شکلی غیرمستقیم به نقدهای او در شب قبل پاسخ گفت: « قوه قضاییه حسب وظیفه قانونی‌اش با پدیده‌های نامشروع مفاسد اقتصادی که در آن گرفتن وام‌های میلیاردی غیرقانونی به صورت شبانه و خارج از وقت اداری و دادن رشوه‌های کلان و انواع مفسده‌ها و زد و بندهای اقتصادی در اولویت است، قاطعانه برخورد می‌کند.»
وی تاکید کرد که «متاسفانه برخی به زعم خود تلاش می‌کنند رسیدگی دستگاه قضایی به این پرونده عظیم را کمرنگ جلوه دهند اما مردم خودشان بهتر به عظمت کار قوه قضاییه واقف هستند. اينکه گاه گفته مي­‌شود نتيجه محاکمات چه شد و آخر چه، ناشي از نوعي فرافکني است. واقعيت­‌هاي عالم خارج را با توهم نمي­‌توان دگرگون کرد. محاکمه‌اي عظيم با مستندات قضايي حجيم و کار کارشناسي طاقت‌فرسا صورت گرفته و منتهي به صدور راي در مورد 39 نفر شده است. اين مهم نيست؟ برخورد قاطعي با مفسدان اقتصادي صورت گرفته است. باز هم نتيجه مبهم است؟»
وی همچنین به تهدید غیرمستقیم باند احمدی نژاد ـ مشایی پرداخت؛ « همه بايد بدانند دستگاه قضایی همچنان با قدرت به موارد مفتوح در این پرونده و موارد مشابه رسیدگی خواهد کرد.»
سخنان سه شنبه شب احمدی نژاد، بی شک همچنان پس لرزه هایی خواهد داشت. کمتر از یک سال دیگر به پایان عمر دولت برآمده از کودتای وی باقی مانده؛ رییس جمهوری که محبوب رهبر جمهوری اسلامی بود و با وجود تمام اختلاف ها، آیت الله خامنه ای هنوز گزارش های وی را مستند می داند. رهبر جمهوری اسلامی همچنین از منتقدان اصول گرای وی می خواهد، مزاحم اش نشوند. او اما همچنان برای آیت الله خامنه ای، نیروهای امنیتی همسو با بیت رهبری، اصول گرایان سنتی و محافظه کاران میانه، که عمدتا در دو قوه ی دیگر متمرکز شده اند، موجب آزار است. ظاهرا و با توجه به بحران های متعدد جمهوری اسلامی، اقتدارگرایان چاره ای جز تحمل وی برای ماه های آتی ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر