جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ شهریور ۱۴, سه‌شنبه

نامه ابوالفضل قدیانی به محمد مرسی: از تجربه انقلاب اسلامی و سرنوشت ملت ایران درس بگیرید




ابوالفضل قدیانی، عضو دربند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در نامه ای به محمد مرسی، رییس جمهور مصر با توجه به حضور وی در اجلاس غیرمتعهدها در تهران می نویسد: خوب بود از زمامداران ایران می خواستید دیداری با رهبران زندانی جنبش سبز ایران، جنبشی که الهام بخش جنبش ضد استبدادی ملت بزرگ مصر و شاید کلیت بهار عربی بود، داشته باشید و هدف واقعی ملت ایران را از آنها می شنیدید هرچند که یقینا با این درخواست شما موافقت نمی شد اما حداقل زمینه ای برای طرح مجدد مطالبات سرکوب شده ی ملت ایران فراهم می کرد.
به گزارش کلمه، این مبارز و زندانی سیاسی دوران ستمشاهی در بخشی از نامه خود اظهار امیدواری کرده است: آرزومندم که جنابعالی و انقلابیون مصر، نلسون ماندلا را الگوی خود قرار داده و به هیچ وجه من الوجوه اجازه ندهید که در مصر حکومت مادام العمر برای کسی برقرار شود و در موعد مقرر قدرت را تحویل منتخب واقعی مردم دهید، همانطور که قدرت به شما که منتخب واقعی مردم هستید سپرده شد. کاملا آگاهید که استبداد و خودکامگی بخصوص در جوامع خاورمیانه زمینه های وسوسه انگیز دارد.
ابوالفضل قدیانی زندانی سیاسی ۶۷ ساله هم اینک به اتهام توهین به رهبری در حال گذراندن محکومیت ۳ ساله خود در بند ۳۵۰ اوین است، او در سال ۱۳۸۸ بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده بود، چندی قبل نیز به ۳ سال زندان دیگر محکوم شد.
ابوالفضل قدیانی از مبارزان سیاسی قبل از انقلاب بوده که در دوران ستمشاهی نیز ۴ سال زندان و شکنجه را تحمل کرده است.
متن کامل این نامه را به گزارش کلمه با هم می خوانیم:
بسم الله الرحمن الرحیم
تِلْکَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ
(آری،) این سرای آخرت را (تنها) برای کسانی قرارمی‌دهیم که اراده برتری‌جویی در زمین و فساد را ندارند؛ و عاقبت نیک برای پرهیزگاران است!
سوره قصص آیه ۸۳
جناب آقای مرسی رییس جمهور محترم مصر
با سلام و تحیت
جنابعالی به عنوان رییس جمهور برآمده از انقلابی ضد استبدادی در مصر و از کشوری بزرگ و تاریخی، در کنفرانس غیر متعهدها در تهران شرکت کردید.
متاسفانه طی دیدار کوتاه شما، نمایندگان واقعی ملت ایران نتوانستند با شما صحبتی داشته باشند چون یا در حبس اند یا اگر هم در حبس نیستند آزادی آنها بیشتر از محبوسان نیست. البته جنابعالی که خود از زندانیان سیاسی دوران استبداد حسنی مبارک در مصر بودید، خوب بود از زمامداران ایران می خواستید دیداری با رهبران زندانی جنبش سبز ایران، جنبشی که الهام بخش جنبش ضد استبدادی ملت بزرگ مصر و شاید کلیت بهار عربی بود، داشته باشید و هدف واقعی ملت ایران را از آنها می شنیدید هرچند که یقینا با این درخواست شما موافقت نمی شد اما حداقل زمینه ای برای طرح مجدد مطالبات سرکوب شده ی ملت ایران فراهم می کرد.
در اجلاسی که شما شرکت کردید فردی که در جایگاه رهبری کشور ایران نشسته است، در آن سخن راند و از دموکراسی و عدالت و مقابله با ظلم در سطح جهانی و مجامع بین المللی سخنانی بر زبان راند که جا دارد به وی گفته شود: «لم تقولون مالا تفعلون»، الحق که او از مصادیق بارز این کلام خداوند است. تمامی بینندگان و شنوندگان شاهد بودند که حاکم مستبد ایران و دیگر مستبدان چگونه مفاهیم شریفی چون عدالت و دموکراسی را قلب کرده و آنان را به تمسخر می گیرند و در حقیقت فرار به جلو می کنند؛ «فاعتبرو یا اولی الابصار»
متاسفانه همه ایرادهای مطرح شده از سوی وی به نظام بین الملل، اعم از حق وتو و بی عدالتی، دروغ جلوه دادن راستی ها و راست نشان دادن دروغ ها، تحمیل اراده زورمندان به مردم و… سال هاست در این کشور تحت زعامت وی جاری و ساری است و دقیقا مردم ایران در اعتراض به همین ها به فرمان آقای خامنه ای سرکوب شدند. شما به عنوان نمونه، برای درک صداقت و امانت داری حاکم مستبد امروز ایران، نگاهی به تفاوت ترجمه همزمان سخنرانی خود در اجلاس تهران که از رادیو و تلویزیون دولتی ایران پخش شد با سخنرانی خود داشته باشید تا معنی صداقت، عدالت، حق و… را از نظر زمامداران امروز ایران به خوبی درک کنید.
همین نوع امانتداری و عدالت بود که در انتخابات سه سال پیش در ایران اتفاق افتاد و حاصل آن دولتی نامشروع و زندانهایی مملو از آزادگان و آزادیخواهان شد؛ همچون دوران حسنی مبارک و دیگر مستبدان جهان.
امیدوارم شما و انقلابیون و ملت بزرگ مصر از تجربیات انقلاب اسلامی ایران و سرنوشت ملت شریف ایران درس بگیرید و اجازه ندهید که انقلاب مصر همانند انقلاب ایران توسط مستبدین مصادره و آمال و آرزوی آزادیخواهان را به باد فنا بدهد.
آرزومندم که جنابعالی و انقلابیون مصر، نلسون ماندلا را الگوی خود قرار داده و به هیچ وجه من الوجوه اجازه ندهید که در مصر حکومت مادام العمر برای کسی برقرار شود و در موعد مقرر قدرت را تحویل منتخب واقعی مردم دهید، همانطور که قدرت به شما که منتخب واقعی مردم هستید سپرده شد. کاملا آگاهید که استبداد و خودکامگی بخصوص در جوامع خاورمیانه زمینه های وسوسه انگیز دارد.
با آرزوی توفیق روزافزون برای ملت های عربی و سایر ملل در بند استبداد
ابوالفضل قدیانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر