جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ مهر ۱۸, سه‌شنبه

تعدیل گسترده در سایپای کاشان/ کاهش ساعات کار در سایپای تهران


 در ادامه بحران اقتصادی در کشور، شرکت سایپای کاشان اقدام به تعدیل نیروی کار خود کرده و احتمال می‌رود ۷۵درصد از نیروی کار خود را اخراج کرده باشد. همزمان یک فعال کارگری استان البرز به خبرگزاری کار ایران گفت که بی‌انضباطی دولت در موضوع اقتصاد، متوجه اقشار ضعیف جامعه به خصوص کارگران شده است.
به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، شرکت سایپا کاشان یکی از ۳ کارخانه بزرگ تولید کننده خودرو پراید وتیبا است که بیش از ۱۰ هزار کارگر در سه شیفت کاری در آن مشغول به کار بودند.
این واحد تولیدی حدود یک ماه است که فقط با یک شیفت کار می‌کند واز هفته قبل اعلام کرده‌اند که فقط ۳ روز در هفته آن هم برای یک شیفت امکان اشتغال وجود دارد.
هم چنین سایپای تهران نیز در پیروی از سیاست‌های کاری این شرکت ساعات کاری خود را از سه شیفت کاری به یک شیفت تقلیل داده و اکثریت کارگران یک روز در میان در کارخانه مشغول به کار هستند، این شرکت همین طور با تعطیلی برخی از خطوط تولید موجب افزایش قیمت محصولات خود شده است.
اکثر کارگران این کارخانه نیز در برخی از خطوط تولید دو تا سه ماه از حقوق و مزایای خود محروم بوده‌اند.
 همزمان خبرگزاری ایلنا گزارش داده است که یک فعال کارگری در ساوجبلاغ می گوید: بی‌انضباطی دولت در موضوع اقتصاد، متوجه اقشار ضعیف جامعه به خصوص کارگران شده است.
 کرمعلی سامانی‌پور، بی‌انضباطی در سیستم اقتصادی کشور از جمله در حوزه بانکی را برای بخش تولید بسیار مهلک ارزیابی کرد و گفت: آشفتگی بازار اقتصادی کشور است باعث پدید آمدن فساد اقتصادی، افزایش قیمت ارز و به تبع آن افزایش قیمت سایر اقلام مصرفی و غیر مصرفی شده است.
 این فعال كارگری ساوجبلاغ در بخش دیگری از این گفتگو به نقش و وظیفه دولت در روشن سازی فضای اقتصادی اشاره کرد و گفت: دولت نباید اجازه بدهد سایه ابهام و سرگردانی بر فضای اقتصادی کشور سنگینی کند.
 وی همچنین با تاکید بر اینکه اولویت اصلی وزارت اقتصاد کشور تقویت بعد نظارتی و توسعه بانکداری است یادآور شد: همه مسئولان باید نسبت به ایجاد نظم و انضباط در فضای اقتصادی کشور جدی باشند چرا که به نظر می‌رسد این گزینه تنها راه عبور از مشكلات است.


این روزا اگر تو ایران مشکل پیدا نکنی جای تعجب داره سبب همه این مشکلات وجود ریئس جمهوری نالایق است که در این شرایط بحرانی بدون توجه به وضعیت وخیم اقتصادی ایران, وضعیت قشر متوسط و فقیر کشور به همراه ۱۶۰ نفر به نیویورک می رود, به صورت علنی و نامحدود در انواع فساد مالی از جمله پرونده بیمه شرکت دارد بیشترین آمار اختلاس در زمان دولت او اتفاق می افتد و به سبب حمایت همه جانبه رهبری دیکتاتور به کسی پاسخگو نیست دلیل این همه حماقت و بی توجهی کاملا مشخصه عوامل این رژیم یک مشت عرب هستن که به رهبری خمینی روی کار آمدن و تمام هدفشان از بین بردن ایران و ماهیت ایرانی است وگرنه اگر ایرانی باشی و وضعیت ایران امروز ازجمله بازداشت گسترده روزنامه نگاران و فعالان مدنی, تورم سه رقمی, اعتراضات گسترده بازار, از بین رفتن شدید ارزش ریال, فقر و بی کاری رکود اقتصادی بی سابقه رو ببیبنی هیچ وقت نمی ?تونی بخوابی.واقعا چه کسی و چطوری باید اینا رو محاکمه کنه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر