جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ آذر ۲۷, دوشنبه

نسرین ستوده و اشاره به شرایط حبس خانم رهنورد و آقایان موسوی و کروبی



رضا خندان، از ملاقات امروز خود با نسرین ستوده، همسرش؛ خبر داده است.
به گزارش سحام، همسراین زندانی سیاسی در این یادداشت که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده بود آورده: “ امروز به همراه چند تن از خانواده‌ها ملاقات حضوری داشتیم. نسرین با وجود این که دیگر در اعتصاب غذا نیست ولی از نظر جسمی نسبت به هفته‌ی قبل تقریبا فرقی نکرده بود.”
رضا خندان، با ابراز نگرانی از شرایط خانم ستوده پس از ۴۵ روز اعتصاب غذا افزوده است: “تا این لحظه هیچ گونه خدمات پزشکی دریافت نکرده است با وجود مشکلات گوارشی که قابل پیش‌بینی هم بود. هنوز به درخواست‌های مرخصی استعلاجی هیچ پاسخی نداده‌اند.”
هفته گذشته نسرین ستوده و جعفر پناهی که پیش از این برنده جایزه ساخاروف اتحادیه اروپا شده بودند، پیام های جداگانه ای را برای قرائت در روز برگزاری مراسم اهداء جایزه ارسال کرده بودند. در همین زمینه رضا خندان به نقل از همسرش نوشته است: “تا صحبت از بیانیه‌ای شد که به مراسم اهدای جایزه‌ی ساخاروف ارسال کرده بود, گفت که من آن بیانیه را سه روز بعد از اعتصاب غذا در شرایط نامساعد جسمی تهیه کرده بودم و خیلی از موارد را فراموش کردم که بنویسم. از جمله اشاره به شرایط حبس خانم رهنورد و آقایان موسوی و کروبی. از من خواست که حتما عذر خواهی‌اش را از این بابت به اطلاع این عزیزان برسانم. او گفت که بعد از ارسال بیانیه متوجه این مورد مهم و موارد دیگری شدم ولی متاسفانه بیانیه رفته بود و من هیچ کانالی پیدا نکردم تا سفارش کنم این قسمت‌ها را اضافه کنند. از این بابت خیلی ناراحت بود.”
نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر از تاریخ ۲۶ مهرماه در اعتراض به وضعیتش دست به اعتصاب غذا زد. او در تاریخ چهارشنبه ۱۰ آبان ماه بی آنکه دلیلی ذکر شود به سلول انفرادی منتقل شد و این وضعیت ادامه پیدا کرد تا اول آذر ماه که مجددا به بند عمومی منتقل شد.
نسرین ستوده ۱۳ شهریور ماه ۱۳۸۹ بازداشت شد و در دادگاه بدوی به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد اما دادگاه تجدید نظر حکم او را به ۶ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از وکالت کاهش داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر